Aracının motorunda dolaşan yağ tüm oynar parçalarının serinlemesine yardımcı olur. Aracının motor yağını kendin değiştirerek birkaç kuruşun cebinde kalmasını sağlayabilirsin. Her araç farklı olsa da, gözleri ince gören ve ellerini kirletmeye razı olan herkes motor yağı ekleyebilir. Ancak motor yağı eklemek motor yağını değiştirmekle aynı şey değildir.
Araba 5 dakika dinlendikten sonra yağı kontrol et. Eğer kontağı kapattıktan hemen sonra yağı kontrol edersen yağın bir kısmının hâlâ motorun üzerinde olması nedeniyle hatalı bir okuma elde edersin. Eğimli bir yerde yağı kontrol etmediğinden emin olmak için arabayı eğimsiz, düzgün bir yüzeyde tut.Çoğu otomobil üreticisi, aracı yerinde 3-5 dakika çalıştırarak ısıttıktan sonra yağı kontrol etmeni ister. Herhangi bir şüphen varsa kullanım kılavuzunu kontrol et.
Güvende olmak için, aracının motor yağını her ay ve uzun yola gitmen gerekiyorsa daha sık kontrol etmelisin.
Güvende olmak için, aracının motor yağını her ay ve uzun yola gitmen gerekiyorsa daha sık kontrol etmelisin.
Arabanın kaputunu aç. Kaputun kilidini açmak için genellikle sürücü koltuğunun yanındaki küçük bir kolu çekmen veya bir düğmeye basman gerekir. Oradan, genellikle kaputun ortasında küçük bir kol bulana kadar elini kaput ile aracın gövdesi arasında gezdir ve kaputu tamamen serbest bırakmak için kolu içeri doğru bastır.
Arabanın yağ çubuğunu bul. Bu küçük, genellikle sarı halkalı kapakta çoğu zaman "Motor Yağı" yazar, ancak böyle değilse bile bulması zor değildir. Yağ çubuğu, bir borudan yağ karterine kadar uzanan uzun bir metal parçasıdır ve yağ hattının yüksekliğine göre motorda ne kadar yağ olduğunu söyler. Bu kapak arabanın önüne yakındır ve yağa dokunmadan çubuğu çıkarmak için kullanabileceğin parlak renkli, daire veya kanca şeklinde bir tutamağa sahiptir.
Yağ çubuğunu dışarı çek ve kuru bir bezle sil. Motordan gelen yağ, araç çalışırken yağ çubuğuna fışkırır, bu nedenle doğru bir okuma elde etmek için çubuğu temizlemen ve yeniden takman gerekir. Çubuğun ortasına veya altına yakın, çoğunlukla nokta çizgi, çapraz çizgili kareler şeklindeki işaretlere ya da çubuktaki kıvrımlara dikkat et. En yüksek işaret "Tam Dolu" çizgisidir ve yağın iki çizgi arasında bir yerde olmalıdır.
Yağı kontrol etmek için yağ çubuğunu yerine tak ve dışarı çek. Bu sefer yağın çubuğun neresinde olduğuna dikkat etmelisin. Yağ seviyesi üst işarete alttakinden daha yakın olmalıdır; ne kadar yakın olursa o kadar iyidir. Ancak, seviye minimum işaretinde veya bunun da altında olmadığı sürece daha fazla yağ eklemene gerek yoktur.[5]
Eğer çizgi yakınsa ve yağ ekleyip eklemeyeceğin konusunda emin olamadıysan aracı kullanmaya devam et ve 2-3 hafta sonra yağı tekrar kontrol et.
Eğer çizgi yakınsa ve yağ ekleyip eklemeyeceğin konusunda emin olamadıysan aracı kullanmaya devam et ve 2-3 hafta sonra yağı tekrar kontrol et.
Yağ çubuğunun görünümünü anla. Yağ siyah mı, kahverengi mi yoksa berrak mı? Yağ çubuğunun kendisi temiz mi yoksa benekli ve koyu mu? Yağ hafif bronzlaşmaya başlayabilir, ancak kullanım sırasında motorun çalışmasıyla her zaman kararır, yanma döngüsünden ve ısınmadan dolayı kir toplar. Yağın rengi ayrıca kilometreye bağlıdır. Örneğin, eski bir arabayla ayda 8000 km yapıyorsan araban ayda bir litre yağ yakabilir.Eğer yağ süt rengi veya beyaz görünüyorsa soğutma sıvısı sızıntısı olabilir ve aracın derhal bir tamirciye çektirilmesi gerekir.
Eğer yağın içinde metal parçacıklar veya parçalar varsa aracını hemen bir tamirciye götür.
Yağ kirli veya çamur gibi görünüyorsa yağını değiştirme vakti gelmiştir.
Yağı her birkaç haftada veya ayda bir doldurmamalısın; bu bir sızıntı işareti olabilir.
Eğer yağın içinde metal parçacıklar veya parçalar varsa aracını hemen bir tamirciye götür.
Yağ kirli veya çamur gibi görünüyorsa yağını değiştirme vakti gelmiştir.
Yağı her birkaç haftada veya ayda bir doldurmamalısın; bu bir sızıntı işareti olabilir.