1Kullanıcı kılavuzunda önerilen yağı kullan. Kullanıcı kılavuzunda tavsiye edilen yağdan farklı bir yağ kullanmak için çok fazla neden yoktur, ancak bu çoğu zaman yağ satın almayı kolaylaştırmaz. Motor yağı ambalajı üzerindeki farklı sayıları ve derecelendirmeleri anlamak seni daha iyi bir tüketici hâline getirecek ve arabanın sorunsuz çalışmasına yardımcı olabilecektir.
Yağ viskozitesinin nasıl okunacağını öğren. Viskozite, bir sıvının kalınlığını veya akmaya karşı direnci temsil eder. Yüksek viskozite, daha kalın olduğu için daha az akışkanlığı gösterir (örneğin yoğurt sütten daha viskozdur). Yağın viskozitesi için 10W-30 veya 20W-50 gibi bir kombinasyon hâlinde gösterilen iki sayı vardır. W ile birinci sayı, yağın kış sıcaklığı içindir. Bu, yağın daha kalın olduğu soğuk havalarda ne kadar iyi aktığını gösterir. İkinci sayı, yağın ısıda kalınlığını ne kadar iyi koruduğudur.
- Çok soğuk bölgelerde yaşıyorsan (kullanım kılavuzuna bak) ilk rakam en az 5W veya daha düşük olmalıdır çünkü yağ kış viskozitesi çok yüksekse aracın çalışması için çok kalın olabilir.
- Kullanıcı kılavuzunda aracın için tavsiye edilen bir viskozite derecesi olacaktır. Bazı eski arabalarda olduğu gibi yalnızca bir numara varsa araban "tek numaralı" bir yağ kullanır.[10]
Motor yağının gerektirdiği sertifikalar için kullanıcı kılavuzunu kontrol et. Bu, arabanın sağlıklı ve garanti kapsamında kalmasına yardımcı olacaktır. Her motor yağının, API ve ILSAC onaylı çeşitli sertifikaları vardır. Kullandığın yağ ne olursa olsun, üreticinin koyduğu standartları karşıladığından emin ol.
- Bazı sertifikalar modernleştikçe değişir. Daha önce SJ ve SI olmasına rağmen, mevcut API tanımı SL'dir. Bunlar için de aracının kullanım kılavuzuna bak.
Yüksek kaliteli otomobiller veya zorlu koşullar için sentetik yağlar kullan. Daha etkili olsalar da, sentetik yağlar doğal muadillerinden daha pahalıdır da.
- Bununla birlikte, yağların karıştırılması tamamen kabul edilebilir bir şeydir, bu nedenle eğer çok pahalı gelirse saf sentetik yağa para bayılmak zorunda değilsin.
Eski arabalarda çok dereceli bir yağa geçme. Araban tek numaralı bir yağda (bir viskozite derecesi) sorunsuz çalışıyorsa şimdi başka yağa geçmen gerekmez. Bu, motorda biriken çamurun yerinden çıkmasına ve sorunlara neden olmasına neden olabilir. Otomobilin alışkın olduğu ve ihtiyaç duyduğu yağa devam et; daha sonra yüksek performanslı bir yağa geçmek ancak daha fazla soruna neden olur.
- Yaz ayları için 20W-40W gibi çok dereceli bir yağa geçmek yerine daha yüksek ağırlıklı bir yağa (30 için 40) geçmeyi düşün.